COTY este abrevierea de la „Collectible of the Year”. Pornind de aici, deja ai înțeles, probabil, ce este un Zippo COTY. Este un model unic, de colecție, pe care Zippo Manufacturing Co îl emite în număr limitat, în fiecare an. Începând cu 1992, Zippo lansează un model cu o grafică deosebită, pe o tematică anume, o dată pe an (de regulă în intervalul aprilie-mai). Designurile sunt de obicei mult mai complexe decât cele obișnuite și – pe cale de consecință – mult mai atractive.
De multe ori, modelele COTY au proceduri sau elemente de personalizare folosite pentru prima dată pe brichetele Zippo. În anul 2016, de exemplu, procedura Deep Carve 360 (gravarea continuă pe toate cele 4 fațete laterale ale brichetei) a fost folosită pentru prima dată pe COTY 2016 – un Zippo Satin Chrome Armor Case emis în 13.000 de exemplare.
Uneori, modelele COTY marchează un moment special al anului respectiv – cum a fost în 2019, când Zippo a celebrat 50 de ani de la aselenizarea primului om pe lună (14.000 de exemplare). În 2020, Zippo COTY a marcat noul logo de comunicare al brandului pe un Zippo Black Ice Armor Case produs în 20.020 de exemplare. Din 5 în 5 ani, modelele COTY aniversează vârsta fabricii Zippo – cum a fost în 2022, când bricheta de colecție a fost dedicată împlinirii a 90 de ani de existență a brandului. De altfel, lansarea COTY, în 1992, s-a făcut printr-o brichetă care aniversa 60 de ani de Zippo. Însă, indiferent de tematica brichetei, poți fi sigur că un Zippo COTY este ceva deosebit și la mare căutare în rândul colecționarilor și al pasionaților.
În 2021 și 2022 Zippo Manufacturing Co. a decis să folosească elemente diferite pentru modelele COTY, în funcție de continentul căruia îi erau alocate – păstrând însă același design. De asemenea, modelele au fost emise în cantități diferite, în funcție de continent. De exemplu, în 2021 modelul de bază a fost un Zippo Ebony cu pietre prețioase de diferite nuanțe – auriu pentru Americi (5000 de exemplare), negru pentru Europa (2500 de exemplare) și multicolor pentru Asia și Pacific (21.000 de exemplare). Numărul exemplarului și numărul total al seriei sunt înscrise pe fiecare brichetă în parte. Ca și formă de prezentare, brichetele Zippo COTY sunt livrate în „luxury packaging” – ambalaje dedicate, cu însemne și marcaje specifice, în ton cu tema brichetei.
Nu confunda, însă, COTY cu alte modele emise în serie limitată. Zippo mai produce în fiecare an alte câteva modele dedicate unor diverse momente: există un collectible anual pentru modelele Harley Davidson, un collectible care aniversează inventarea inserției Pipe, unul care o celebează pe Windy Girl și așa mai departe. Acestea sunt tot modele de colecție, însă se adresează unei nișe de pasionați pentru elementul celebrat. Zippo COTY, însă, este unul singur și este destinat oricărui pasionat de Zippo!